چرا مواد غذایی در فریزر منجمد نمی شوند؟
نوشته شده توسط : emami

 

فریزر یکی از مهمترین بخش های یخچال های امروزی است که می تواند با منجمد کردن مواد غذایی مختلف از فاسد شدن آن ها به خوبی جلوگیری نماید. در برخی مواقع مصرف کنندگان به هنگام استفاده از فریزر متوجه می شوند که مواد غذایی موجود درون محفظه آن به خوبی منحمد نشده اند. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی رخ داده باشد که باید این دلایل به خوبی بررسی و رفع شوند. از این رو در ادامه مطلب قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که چرا مواد غذایی در فریزر منجمد نمی شوند و روش هایی را نیز برای رفع مشکل فریزر بیان نماییم. در ادامه این مقاله از سایت آی پی امداد همراه ما باشید.

 

خرابی برد کنترل دما علت منجمد نکردن فریزر

معیوب بودن سیم پیچ خازن از دلایل منجمد نکردن فریزر

خرابی موتور فن علت منجمد نکردن فریزر

خرابی فن اواپراتور از دلایل منجمد نکردن فریزر

 

خرابی برد کنترل دما علت منجمد نکردن فریزر

 

یکی از مهمترین دلایل منجمد نکردن فریزر، خرابی برد کنترل دما می باشد. برد کنترل دما وظیفه انتقال ولتاژ لازم به کمپرسور و موتور فن فریزر را برعهده دارد. از این رو خراب شدن این قطعه مانع از شکل گیری این ولتاژ در کمپرسور می شود که در نهایت منجر به یخ نزدن فریزر خواهد شد. در این شرایط باید از یک فرد متخصص بخواهید تا به تعمیر برد کنترل دمای دستگاه شما اقدام نماید.

 

معیوب بودن سیم پیچ خازن از دلایل منجمد نکردن فریزر

 

به طور کلی انواع مدل های قدیمی و امروزی یخچال فریزرها مجهز به دو نوع سیم پیچ هستند که یکی از آن ها سیم پیچ خازن می باشد. این قطعه وظیفه پمپاژ نوعی گاز مخصوص را بر عهده دارد. به صورتی که گاز به حالت مایع داغ فشرده شده در می آید. بروز هرگونه کثیفی و جرم گرفتگی در این سیم پیچ باعث بروز اختلال در عملکرد صحیح آن می شود. از این رو باید سریعا نسبت به تمیز کردن آن اقدام شود.

 بیشتر: معرفی نمایندگی تعمیرات دو برند بوش و دوو

خرابی موتور فن علت منجمد نکردن فریزر

 

موتور فن یخچال فریزر که در قسمت کندانسور تعبیه شده است، در صورت خراب شدن می تواند علت منجمد نکردن فریزر باشد. در برخی مواقع ممکن است پره های فن این موتور شکسته شده باشد و یا ایرادات الکتریکی در آن رخ داده باشد. در این شرایط باید موتور یخچال به دقت مورد بررسی قرار بگیرد تا در سریع ترین زمان ایراد آن برطرف گردد. 

 

خرابی فن اواپراتور از دلایل منجمد نکردن فریزر

 

موتور فن اواپراتور یکی از مهمترین قطعات یخچال است که وظیفه آن به گردش درآوردن سرمای تولید شده در فریزر است. از این رو در صورت خرابی این قطعه، دیگر سرمایی وارد فریزر نخواهد شد. در این حالت باید با استفاده از مولتی متر این موتور بررسی شده و عیب یابی شود. در صورت نیاز باید اقدام به تعویض این قطعه نمایید. همچنین ممکن است در برخی مواقع اواپراتور یخچال یخ زده باشد یا برفک دور آن جمع شده باشد که در این حالت باید نسبت به برفک زدایی و یخ زدایی آن اقدام کنید. در صورت بروز هرگونه مشکل در قطعات یخ زدای یخچال باید نسبت به تعمیر و یا تعویض آن ها نیز اقدام کنید.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: